Dödsgrottan

2006-04-12

Gute heute alle Leute, es ist unser in die Luft, und bald kommen die Löwen und die Bären.

Rocky sa i en stripp nyligen att han är trött på att säga att han är trött på att säga att han vill att våren ska komma snart. Ja, kanske det. Men vad är det för fel med att prata om vädret egentligen? Det är överallt och påverkar allt. Jag skulle vilja vara lite mindre jordbunden och fast i nuet och kunna vara totalt likgiltig till vädret, men det går inte. Mitt humör sviktar med lufttryck, temperatur och nederbörd. Ibland rent fånigt mycket. Och att vänta på våren har varit mitt favoritintresse sen någon gång i januari när solen tittade fram och fåglarna kvittrade lite och det var en aning smält-hundbajsarom i luften. Och plötsligt kom den. På en liten skräpig gräsplätt utanför Sportex i Sickla stack våren upp ansiktet ur slaskdrivorna. Jag kan vara svartsynt och cynisk resten av året. Men inte nu. Nu ska jag titta på romcoms, le i solen och vara odrägligt glad.

1 Comments:

At 14 april, 2006 09:23, Anonymous Anonym said...

Det goda livet närmar sig. Lova att följa med till Fredhäll en varm dag i sommar, du fixar musiken, någon annan maten och jag kan ta med min lap top så kan vi göra finurliga databaskopplingar i något udda programeringsspråk. Längtar.

 

Skicka en kommentar

<< Home